Totalt:
8.800 kr
Produktinformasjon
Denne teknikken reduserer ytterligere utslippet av skadelige stoffer. Via fire overføringskanaler ledes drivstoff-/luftblandingen inn i sylinderens brennkammer, der den virvles rundt kraftig før tenningen. Resultatet blir bedre utnyttelse av drivstoffet, og mindre andel uforbrent blanding i avgassene.
I eksakt beregnede buffersoner reduseres vibrasjonene som skapes av motoren og det roterende sagkjedet. Det gjør sagingen sikrere og mindre slitsomt.
Primeren, den manuelle drivstoffpumpen, dekompresjonsventilen og ElastoStart-håndtaket, et fjærende startshåndtak, reduserer tilsammen motstanden i startsnora med 50 %.
Samtlige av sagens funksjoner som start, drift og stopp styres enkelt og greit med høyre hånd, via en spak på det bakre håndtaket.
Når du bytter skjæreutstyr sitter låsemutteren alltid igjen og det er derfor ingen risiko for at du skal miste den.
Gjør det mulig å finjustere oljetilførselen helt etter eget behov. På E-merket står motorsagen i økonomistilling og oljeforbruket kan da reduseres med opptil 50 %. Ved bruk av langt sverd og veldig tørt trevirke kan oljemengden justeres opp manuelt.
Kjedestrammingen sitter lett tilgjengelig på siden og utføres enkelt med et verktøy som følger med sagen. Du risikerer ikke at hånden kommer for nært kjedet slik som ved kjedestramming forfra.
Den helautomatiske motorstyringen regulerer tenningstidspunktet og drivstoffdoseringen i enhver driftstilstand. Betingelser som temperatur, høyde over havet og drivstoffkvalitet tas med i beregningen. Den sikrer alltid optimal motoreffekt, konstant maksimumsturtall og svært god akselerasjon. Manuell forgasserinnstilling bortfaller fullstendig med M-Tronic. Takket være elektroniske kald-/varmstartregistering er det bare en posisjon på kombibryteren.
Regulatoren i forgasseren hindrer drivstoffblandingen i å bli for fet ved økende tilsmussing av luftfilteret. STIHL kompensator registrerer dersom luftmengden minsker og struper da drivstofftilførselen slik at drivstoff-/luftblandingen alltid holdes optimal, selv om filteret er nesten helt tett. Filteret i en STIHL motorsag får derfor lange rengjøringsintervaller.
STIHLs drivstoffgjerrige 2-MIX motor med 1-i-4 kanalteknologi er meget effektsterk og har en enorm trekkraft, samtidig som drivstofforbruket er opptil 20 % lavere sammenlignet med lignende STIHL 2-takts motorer uten 2-MIX teknologi. Utslippet reduseres samtidig med opptil 50 %. Den oppfyller det europeiske avgassdirektivet EU II.
STIHL Ematic System reduserer forbruket av sagkjedeolje. Systemet består av Ematic-sverdet, Oilomatic-sagkjedet og en oljepumpe som kan regulere eller redusere mengden som transporteres. Gjennom disse komponentenes samhandling kommer all sagkjedeoljen dit den skal, uten svinn. Dermed kan oljemengden reduseres med inntil 50 %.
Den helautomatiske motorstyringen regulerer tenningstidspunktet og drivstoffdoseringen i enhver driftstilstand.Sikrer alltid optimal motoreffekt, konstant maksimums-turtall og svært god akselerasjon. I tillegg memorerer M-tronic innstillingene fra forrige gang du brukte maskinen.
Den ene halvdelen av lokket kan vippes opp slik at tanklokket manøvreres som en vingemutter. Dette gjør at det ikke trengs noe verktøy når tanklokket skal åpnes eller lukkes.
Produktspesifikasjoner
Velkommen til oss!
Vår styrke ligger i våre kunnskapsrike medarbeidere, som har lang erfaring med det vi selger. Jakt, fritid og jordbruk har vært vårt fokus siden 1911. Derfor kan du alltid føle deg sikker på at du får det rette svaret fra våre ærlige ansatte når du handler hos oss!
Vennlig hilsen Hylte Hunting & Outdoor